„Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne”
Nasza szkoła, jako jedna z czterdziestu w kraju oraz jedna z dwóch w województwie zachodniopomorskim zakwalifikowała się do udziału w projekcie „Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne” Udział w projekcie rozpoczął się we września 2013 r. i trwał przez cały rok szkolny 2013/2014 (wrzesień-czerwiec). Nauczyciel podczas swoich zajęć stacjonarnych w szkole korzystał ze szkoleń e-learningowych dostosowanych do tematyki zajęć, którą prowadził, które były udostępniane na platformie e-learningowej. Ścieżka szkoleniowa on-line opracowana była w oparciu o technologię flash, animacje i interaktywne zadania, angażujące wszystkie modalności zmysłowe uczniów. Webinaria (40godz.) były integralną częścią platformy, gdzie Uczestnicy prowadzili spotkania on-line w ramach zajęć dodatkowych, rozwiązywali zadania oraz spotykali się z zaproszonymi wykładowcami Politechniki Łódzkiej. Praca z e-zespołem projektowym, tj. z grupą 4 najzdolniejszych uczniów, wybranych przez nauczyciela polegała na poszerzaniu wiedzy z matematyki, na rozwiązywaniu trudniejszych zadań (w ramach zajęć dodatkowych w wymiarze 40 godz.) również on-line.
Do naszych zadań należało łączenie się w czasie zajęć stacjonarnych z wykładowcami z Politechniki Łódzkiej za pomocą interaktywnej tablicy – videokonferencji (specjalista prowadził zajęcia w formie wykładu oraz przygotowywał część ćwiczeniową dla uczniów) – 10 godzin w całym roku szkolnym( 5 spotkań po dwie godziny). Na zakończenie roku szkolnego zorganizowane zostały e-olimpiady matematyczne dla wszystkich uczniów, którzy brali udział w projekcie. Dwa pierwsze etapy zorganizowane były na platformie e-learningowej, pod nadzorem nauczyciela. Ostatni etap zorganizowany został w formie stacjonarnej, wyjazdowej. Do udziału w ostatnim, III etapie finałowym zakwalifikowano jednego ucznia z naszej szkoły z wynikiem 100% – Michała Antoniuka z IV TM. Michał znalazł się wśród 20 najlepszych uczniów z 40 szkół ( reprezentowanych średnio przez 28 uczniów). Każdy uczeń z e-zespołu projektowego w składzie: Michał Antoniuk, Łukasz Partyka, Mateusz Wroński, Adrian Wuschke w terminie do 10 czerwca miał za zadanie przesłać rozwiązania możliwie największej liczby zadań z zestawu 10 zadań( zakres rozszerzony), który wcześniej otrzymali od Pana dr Marka Małolepszego z Politechniki Łódzkiej. W/w grupa osób znalazła się w jednym z trzech nagrodzonych zespołów za uzyskanie najlepszego wyniku w międzyszkolnym konkursie matematycznym. Jako opiekun grupy gratuluję i dziękuję za sumienną pracę zespołu i zaangażowanie w Projekt.
Notatkę sporządziła Agnieszka Alabrudzińska– opiekun projektu w szkole