Szkolny Konkurs Twórczości Poetyckiej
1. grudnia ogłoszono wyniki konkursu poetyckiego, w którym udział brało dziewięcioro uczniów naszej szkoły. Do konkursu zgłoszono osiemnaście wierszy.
Utwory oceniane były przez jury w składzie:
1. Aleksandra Zalewska – Stankiewicz: dziennikarka, konferansjerka, autorka wielu artykułów publikowanych w ogólnopolskich magazynach, prowadzi wywiady w sieci, przez 7 lat była prezenterką radiową
2. Irena Zalewska – organizatorka konkursów powiatowych, metodyk – bibliotekoznawca w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli
3. Katarzyna Wieczorkiewicz – nauczyciel języka polskiego, egzaminator maturalny
Wyróżniono 5 utworów. Najwyższe noty uzyskały wiersze:
1.miejsce „Człowiek milczący“ autorka: Aleksandra Łaszkiewicz, kl.3TI
2.miejsce „Mechanizm zła“ autorka: Amelia Domżałowicz, kl.2TT
2.miejsce (ex aequo) „Siostrzyczka“ Emilia Piechowska, kl.1TG
Wyróżnienie:
Aleksandra Faliszewska za „Mroczne odbicie października”.
Aleksandra Łaszkiewicz za „Mitologię złamanych serc”
Nagrodzony wiersz:
„Człowiek milczący“ Aleksandra Łaszkiewicz
Cisza jest jak szczyt Babel –
każdemu z nas przydziela inny sens.
Sens milczenia.
Niemy krzyk niczym telekineza
niewidocznie dociera do każdego.
Każdego dnia płonę w apatii,
biernie czekając aż ktoś mnie w końcu ugasi
kwitując, że usłyszał moje wołanie.
To, że milczę, nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia.
Afonia, choć nie kliniczna, potrafi zranić człowieka
gorzej, niż setki wypowiedzianych słów.
Ale tymczasem to słowa ranią bardziej…
Gdzie jest sens w tym wszystkim?
Ile razy myślałeś o znaczeniu ciszy?
Jesteś głuchy.
Głuchy na otaczający bezdźwięk.
Zastanów się ile razy ktoś cię wołał,
a ty go nie usłyszałeś. Ile razy ktoś ci kazał odejść,
a ty w nieświadomości zostałeś.
Ile razy pytałeś, a w odpowiedzi
dostałeś milczenie?
Ile razy to TY milczałeś
i jakie to miało znaczenie…