KSZTAŁTOWANIE PRZESTRZENI
Dnia 15.11.2018 uczniowie naszej szkoły pod opieką Pani Beaty Owczarek i Magdaleny Drobik przystąpili do PROGRAMU EDUKACYJNEGO Izby Architektów Rzeczypospolitej Polskiej “Kształtowanie przestrzeni”, pod
honorowym patronatem: Ministra Edukacji Narodowej i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Prezydenta Miasta Szczecin, Dziekana Architektury i Planowania Przestrzennego WBIA ZUT w Szczecinie,
Wydziału Oświaty UM Szczecin.
Program koncentruje się na naszym otoczeniu przestrzennym – środowisku zurbanizowanym, obejmując sferę własnego domu i mieszkania, przestrzeni publicznych w bliskim sąsiedztwie oraz wybrane elementy historii architektury.
Uczniowie przyglądają się różnym rodzajom budowli i miejsc, analizują je a następnie, identyfikują i starają się rozwiązywać problemy związane z planowaniem, projektowaniem, stosowaniem materiałów i technologii budowy, konserwacji, eksploatacji budynków. Dotyczy to Polski i innych krajów, we współczesności, w minionych epokach historycznych, ale także obejmuje wizje przyszłości.
Założenia
Podstawowe założenia Programu:
· Rozwijanie u uczniów świadomości przestrzeni, przede wszystkim tej, którą zamieszkują, użytkują.
· Rozwijanie rozumienia estetycznych, technicznych, społecznych, kulturowych aspektów środowiska zbudowanego.
· Kształtowanie w uczniach rozumienia procesów planowania, projektowania i realizacji oraz doceniania dziedzictwa, tradycji architektonicznych.
· Kształcenie świadomości praw i obowiązków oraz ról spełnianych przez twórców, współtwórców i użytkowników środowiska zbudowanego.
· Zapoznanie uczniów ze słownictwem potrzebnym do dyskusji na temat cech i jakości budowli oraz środowiska zbudowanego a także wzajemnego wpływu: jakość otoczenia a jakość życia.
Cele dydaktyczne
· Rozwijanie u uczniów umiejętności analitycznego i krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów. Propagowanie postaw twórczych.
· Promowanie zarówno świadomości społecznej jak i rozwoju osobistego.
· Kształtowanie w uczniach zdolności pracy indywidualnej i pracy w grupie, gospodarowania czasem, różnych form komunikacji (m.in. tworzenia i wygłaszania prezentacji).
· Rozwijanie u uczniów umiejętności rysowania, konstruowania makiet oraz pracy z różnymi mediami i materiałami.
Uczniowie przyglądają się różnym rodzajom budowli i miejsc, analizują je a następnie, identyfikują i starają się rozwiązywać problemy związane z planowaniem, projektowaniem, stosowaniem materiałów i technologii budowy, konserwacji, eksploatacji budynków. Dotyczy to Polski i innych krajów, we współczesności, w minionych epokach historycznych, ale także obejmuje wizje przyszłości.
Założenia
Podstawowe założenia Programu:
· Rozwijanie u uczniów świadomości przestrzeni, przede wszystkim tej, którą zamieszkują, użytkują.
· Rozwijanie rozumienia estetycznych, technicznych, społecznych, kulturowych aspektów środowiska zbudowanego.
· Kształtowanie w uczniach rozumienia procesów planowania, projektowania i realizacji oraz doceniania dziedzictwa, tradycji architektonicznych.
· Kształcenie świadomości praw i obowiązków oraz ról spełnianych przez twórców, współtwórców i użytkowników środowiska zbudowanego.
· Zapoznanie uczniów ze słownictwem potrzebnym do dyskusji na temat cech i jakości budowli oraz środowiska zbudowanego a także wzajemnego wpływu: jakość otoczenia a jakość życia.
Cele dydaktyczne
· Rozwijanie u uczniów umiejętności analitycznego i krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów. Propagowanie postaw twórczych.
· Promowanie zarówno świadomości społecznej jak i rozwoju osobistego.
· Kształtowanie w uczniach zdolności pracy indywidualnej i pracy w grupie, gospodarowania czasem, różnych form komunikacji (m.in. tworzenia i wygłaszania prezentacji).
· Rozwijanie u uczniów umiejętności rysowania, konstruowania makiet oraz pracy z różnymi mediami i materiałami.
Termin zakończenia projektu i oddania prac: kwiecień 2019 r.